❤️Reiki grundkurs❤️ 2dgr

Skulle vara bra att lära Traditionell Japansk Reiki?

I sådana fall är du varmt välkommen! I en kurs med Traditionell Japansk Reiki får du lära dig tekniker både som introducerats i väst, men också tekniker som härrör från Japan och som kommit till känna genom senare efterforskning.

I Reiki steg I. lär du dig mer om dig själv som energivarelse och att behandla dig själv och andra. Vi går bland annat igenom vad Reiki är och hur det fungerar. Du får lära dig om Reikis historia, filosofi och etik och allt annat som bör vara med i grundkursen. Förutom det kommer stort fokus att läggas på att du ska lära dig att integrera Reiki i vardagen, som ett sätt att leva. Reiki är en beröringsmetod från Japan, som bygger på gammal österländsk filosofi om livsenergi som genomströmmar allt levande. En Reikibehandling stärker livsenergin och aktiverar den självläkande förmågan hos mottagaren, vilket ger stressreducering, lindrar smärta, ger ökat välbefinnande och påskyndar läkning.

Kursen kommer att innebära en medvetandehöjning och ett steg i din personliga och andliga utveckling där du inte bara utvecklar dig själv utan indirekt också påverkar andra runt omkring dig.

Gizella som håller i kursen har gått flera olika Master/Lärarkurser och tagit med godbitarna till denna kurs och hon är också medlem i Reikiförbundet i Sverige.

Kursen pågår lördag 9-13 och söndag 12-17.

För att reservera plats betalas en anmälningsavgift på 1000kr och resterande betalas in senast en vecka innan kursstart.

Varmt välkommen

06 augusti 2022, 09:00