Reiki 1 – webbkurs

Reiki 1 är en utbildning som riktar sig till dig som är nyfiken på energimedicin och healing och vill utöka din kunskap och förmåga för att utvecklas själsligt, må bättre kroppsligt och kunna hjälpa andra med samma sak. Det är enkelt att lära och använda och hjälper dig fylla på vardagen med kärleksfull energi. Du får hjälp att omprogrammera negativa tankebanor och inställningar till positiva och kärleksfulla tankar, och du lär dig föra energin vidare till andra såväl fysiskt som mentalt.

Här är kursen upplagd som en webbkurs där du jobbar hemifrån vid datorn i din egen takt med samma innehåll och upplägg som helgkursen.

Kursens innehåll:

• Vad är energi
  • Reiki – vad är det och hur fungerar det
  • Reikins historia
  • Reikins filosofi och etik
  • Initieringar – vad är det?
  • Meditationer och övningar för avslappning, närvaro och ökat energiflöde
  • Handpositionerna för en Reikibehandling – att ge och ta emot en behandling
  • Intuitiv behandling
  • Självbehandling med Reiki
  • Användningsområden för Reiki
  • Hälso- och sjukvårdslagens förordningar rörande Reiki och annan komplementärmedicin
  • Initiering till Reiki 1 & booster
  • Diplom

Kursen består av texter, bilder, instruktionsvideos, ljudfiler och dokument för nedladdning. Du arbetar helt i din egen takt efter hur livet i övrigt ser ut, du har tillgång till kursen i 1 år. Jag finns tillgänglig för frågor via mail under hela kursen. I kursen ingår 2 initieringar och efter avslutad kurs får du diplom hemskickat. Du kan ställa frågor och diskutera med andra deltagare i en sluten grupp på facebook.

När du betalar i webbshopen skapas ditt konto och du har tillgång till kursen direkt.

08 maj 2023, 00:00