Reiki 2

I Reiki 2 får du en energihöjning och ökar effektiviteten på behandlingarna. Du lär dig fler tekniker och att rikta energin mer specifikt. Initiering, meditation, behandlingar, energibegrepp, Reikisymboler, att sända energin på avstånd och till relationer, situationer, framtid och dåtid ingår i denna uppgradering.

Syftet med en Reikikurs kan vara en önskan att kunna hjälpa andra, men det kan också vara för att hjälpa sig själv och för sin egen personliga och andliga utveckling.
Du kan alltså gå kursen för hemmabruk eller om du vill arbeta professionellt med Reiki. Den är högst matnyttig om du vill få djupare förståelse om dig och andra som energivarelser. Kursen är framför allt praktisk där du får vägledning i att öva det du lär dig. Reiki arbetar med kroppens naturliga läkningsprocesser och fyller på energiförrådet.
Reiki arbetar på flera plan samtidigt och är en holistisk behandlingsmetod, som utgår från att kropp och psyke är en helhet.

www.yogashalakungalv.se/utbildningar.html

www.bokadirekt.se/places/yoga-shala-kungälv-16302