Reiki 2 – Okuden

Välkommen till en utvecklande Reiki kurs!

​Ordet Reiki kommer från Japan och består av två ord: rei, som står för “universell” och ki, som betyder “livsenergi”. Universell livsenergi syftar på den högsta kända energinivån. Genom att förstå och öva Reiki ökar du din och andras potential.

I ReiKi 2 fördjupas vidare din förmåga att ge ReiKi och effektiviteten på behandlingarna ökar. Här kommer du även att få lära dig att ge healing på distans. Du initieras till nästa nivå. Dessutom lär du dig flera olika tekniker, meditationer, behandlingar, healingsymboler, som förstärker kraften ännu mera när du ger healing på distans för att nå bortom rum och tid. Du lär dig att ge healing både till situationer, relationer, framtid och dåtid.

Vidare kommer du att få lära dig om hur vi renar och skyddar vår energi. Efter Reiki 2 arbetar du mer intuitivt vilket gör att din kontakt med Reiki fördjupas. Reiki sätter igång processer både inom oss och i vår omgivning. Allt detta energiarbete tillsammans med initiering leder till en utrensnings inom oss, som sätter igång både fysiska och psykiska processer, därför kan man säga att Reiki är ett system för andlig, personlig utveckling och healing.

Intentionen med att lära sig Reiki kan vara för att utveckla sig själv både personlig och andlig,  men även för att kunna hjälpa andra. Du kan alltså lära dig Reiki för att använda till dig själv och dina närmaste eller för att arbeta professionellt. Reiki är mycket effektiv om du vill förstå dig själv och andra på ett djupare plan.

I Reiki 2 ingår framförallt mycket praktik, där du vägleds i att öva det du lär dig. Som du vet fyller Reiki på kroppens energiförrådet samtidigt som den arbetar med kroppens naturliga läkningsprocesser. Reiki är en holistisk behandlingsmetod, som utgår från att psyke och kropp är en helhet.

Som jag nämnde tidigare i Reiki 2 fördjupas din kontakt med Reiki och då kan du kanalisera mer energi, vilket gör att du kan arbeta mer intuitivt. I kursen kommer vi att prata om vad det innebär att vara en utövare. Efter Reiki 2 kan du även börja använda Reiki professionellt om du känner dig redo för det.

Förkunskaper: Reiki 1.

I Reiki 2 – Okuden ingår:

• Symbolerna, meditationer för att ladda symbolerna, övningar för att lära känna dessa.

• Hur man ger distansbehandling

• Fördjupar oss i chakran, meditation för att balansera chakran

• Hur man balanserar chakran på andra både på plats och på distans.

• Balansera chakra med hjälp av pendeln både på plats och på distans.

• Sända Reiki till någon ovetande

• Ge Reiki till platser

• Ge healing till det förflutna och till framtiden.

• Auran, övning, meditation för att rena auran

• Energifingrar

• Affirmationer

• Reiki och kristaller

• Vägledning med Reiki

• Ge Reiki till djur både på plats och på distans

• Booster och initiering

• Diplom

• Uppföljning

• Regelbundna Reikiträffar

Efter kursen kan du kalla dig för Reiki terapeut eller Reikiutövare.

En hel helg där vi kan träffas med massor av frågor, diskussioner och energier. Med fika givetvis!

Datum, tid och plats:

​Lördag 20/11  09:30-16:30

Söndag 21/11  09:30-15:30

På mysiga Mandala Kollektivet i Norrköping

Anmälan görs till: rhr@holisticwellness.nu eller 0705-875841. Vid anmälan maila följande uppgifter: namn, adress, e-post, tel nummer och ev. företag som ska stå på faktura/kvitto.

Klädsel: Det är bra att ha bekväma kläder som inte spänner eller klämmer. Bra att ta med en varm tröja och ett par varma sockor eller tofflor, då man kan känna sig frusen efter en Reiki behandling.

Mat: Rekommenderas medhavd lunch. Kyl och micro finns att tillgå.

Ha med sig: Papper och penna.

Investering: 3000 SEK/person inkl. moms. Betalningen görs via Swish, fakturan eller via bankgiro. En anmälningsavgift på 1000 kr garanterar din plats och återbetalas ej vid avbokning, resterande belopp återbetalas om du avbokar senast 1 vecka före kurstart. Om du betalar via Swish skriv ditt namn och kursdatum.

Antal platser: 6 (minst 4 deltagare per kurstillfälle)

I priset ingår:

• 2 dagar fulla av energi, nya intryck och möten.

• Kurskompendium som innehåller teori, meditationer och övningar.

• Fika, frukt, te och kaffe.

• Diplom.

• Regelbundna Reikiträffar.