Reiki 3

Välkommen till en givande och utvecklande Reiki kurs!
Denna Reiki 3 kurs har potentialen till mycket kraftfullt helande även personlighetsutveckling, både för dig själv och dina kunder. Du initieras till master. Alla har stor nytta av denna kurs, samtidigt som det även är en lärarkurs. Kursen ger dig förmågan att lära ut Reiki steg 1-3. Därför kan du om du vill, hålla Reiki kurser och koppla upp andra personer till Reiki flödet. Det är såklart inget måste, du kan gå denna kursen för din egen utveckling.
Kursen innehåller många praktiska moment. Du lär dig ytterligare mastersymboler och tekniker. Master kursen inspirerar oss att verkligen leva vårt liv på det sätt som är sant för oss, så att vi kan leva upp till vår fulla potential. Vi fortsätter att utvecklas och växa under hela vår livstid och Reiki kan vara ett viktigt verktyg på vägen. Reiki är ett system för andlig och personlig utveckling och healing.
Allt detta energiarbete tillsammans med initiering till högre energier, har en utrensande effekt och sätter igång inre processer – fysiska och psykiska. Du kan känna av detta mer eller mindre i några veckor efter kursen.
Syftet med en Reikikurs kan vara en önskan att kunna hjälpa andra, men det kan också vara för att hjälpa sig själv och för sin egen personliga och andliga utveckling.
Du kan alltså gå kursen för hemmabruk eller om du vill arbeta professionellt med Reiki. Den är högst matnyttig om du vill få djupare förståelse om dig och andra som energivarelser. Kursen är framför allt praktisk där du får vägledning i att öva det du lär dig. Reiki arbetar med kroppens naturliga läkningsprocesser och fyller på energiförrådet.
Reiki arbetar på flera plan samtidigt och är en holistisk behandlingsmetod, som utgår från att kropp och psyke är en helhet. Reiki är japanska och består av två ord: rei, som betyder “universell” och ki, som betyder “livsenergi”. Universell livsenergi syftar på den högsta kända energinivån. Att öva och förstå Reiki ökar din och andras potential.

Förkunskaper: Reiki steg 1 och 2 samt vana att behandla med Reiki, både fysiskt och på distans. 10 dokumenterade Reikibehandlingar med kunder som lämnas in i god tid innan kursstart.
Har du gått Reiki 1 & 2 för en annan Reiki Master behöver vi boka en konsultationstid och gå igenom din utbildning och vad du har lärt dig, innan kurstillfället.
Tid: fredag, lördag, söndag 9-16

12 november 2021, 00:00