Reiki Steg 1, Helgkurs i Enköping

Är Du nyfiken på healing samt känner dig kallad att ta del av Reikins helande krafter? Då har du hittat rätt! Steg 1 är en grundkurs i Reiki på två heldagar. Under denna helg öppnar du upp din förmåga att förmedla Reiki-energin till både dig själv, andra personer, växter, djur etc. Kursen hålls av Ena Änglarum, men i Enköpings Yogacenter´s vackra lokaler som vi lånar över helgen.

Kursen varvas med teori, reflektioner, guidade meditationer och praktik. Reiki är en mjuk och samtidigt effektiv behandlingsform. Spänningar och känslor som lagrats i kroppen kan frigöras på ett kärleksfullt sätt. Sänker stress och stärker välbefinnande, samt aktiverar kroppens egen självläkningsförmåga. Reiki har sina rötter i Japan. Idag använder många länder sig utav Reiki som inom traditionell sjukvård. I Sverige är Reiki godkänd som friskvård.

Ingår i kursen:

• Vad är Reiki, ursprung och historia
  • Reikins 3 pelare och användningsområden
  • Meditationsövningar för ökad intuition och energiflöde
  • Våra chakran i kropp och händer
  • Handpositionerna vid behandling
  • Västerländsk Reiki
  • Klassisk Japansk Reiki
  • Praktiska övningar mellan kursdeltagarna
  • Aurabalansering
  • Förenade Reikiförbundet och de 5 principerna
  • Initiering till Reiki 1
  • Lagar och förordningar som gäller som healer
  • 21-dagars utrensning
  • Gediget kursmaterial och Diplom efter fullgjord kurs

Förkunskaper: Inga krav på förkunskaper. Dock rekommenderas starkt att du varit på någon Reikibehandling, eller arbetat med energiarbete på något annat sätt eller läst om healing.

Kurslängd: 2 hela dagar, 25-26/2-2023. Lördag 10.00 – ca 16.00, Söndag 10.00 – ca 16.00.  Sluttiderna är preliminära och beror på gruppen. Det ingår även fika och frukt under båda dagarna. Medtag egen lunch, kyl och mikrovågsugn finns.

Kursen följer Reikiförbundets riktlinjer. Och startar vid minst 2 personer. Jag kontaktar alla inbokade deltagarna via mejl innan kursstart för ytterligare information. Inför kursen bjuder jag in till en session på distans. Och efter kursen får du möjlighet att ingå i en Facebook-grupp för Ena Änglarums Reiki-vänner.

Bokning och pris: Alt 1) via bokadirekt.se http://enaanglarum.bokadirekt.se Priset är då 2.200:- och betalningen sker via Klarna!  Alt 2) mejla ditt intresse med namn och kontaktuppgifter till Ena Änglarum enaanglarum@gmail.com och du får i ditt mejlsvar från mig det swichnummer som du då betalar till för att säkra din plats på kursen. Du betalar då hela kursavgiften på en gång. Och du får då även ett förmånligare kurspris på 1.950:-.

För mer information om mig besök gärna Ena Änglarum på Facebook. https://www.facebook.com/enaanglarum/

Hjärtligt välkommen!

Jannica Pålman, kursledare och Reiki Master på Ena Änglarum. För kontakt enaanglarum@gmail.com

25 februari 2023, 10:00