Reiki Steg 1, Helgkurs i Enköping

Alla kan lära sig Reiki healing. Så även du! Alla kan ta emot Reiki healing. Så även du!

Reiki är en japansk beröringsmetod som lindrar smärta och löser upp spänningar både fysiskt, mentalt och emotionellt. Reiki minskar stress och ökar välbefinnandet. Därför behandlas ofta hela kroppen även om besvär kan känns begränsade till ett visst område. Efter en behandling brukar man känna sig både avslappnad och samtidigt fylld av helande energi. Det är en mycket behaglig upplevelse för både kropp och själ. Reiki aktiverar den egna självläkande förmågan.

Efter denna diplomerande helgkurs, kan du läka och balansera dina egna energier samt hjälpa andra vänner, familj, växter och djur med denna mjuka men samtidigt så kraftfulla energin du får från Reiki. Reiki är ett sätt att få mer livsenergi!

Under denna helg får du lära dig;

• Vad är Reiki? Dess historia och användningsområden
  • Du får ökad intuition och en personlig utveckling
  • Chakran både i våra händer och i kroppen
  • Meditationsövningar för ökad intuition och energiflöde
  • Förenade Reikiförbundet och de 5 principerna (Gokai)
  • Handpositionerna vid fysisk behandling
  • Västerländsk Reiki
  • Klassisk Japansk Reiki
  • Praktiska övningar mellan kursdeltagarna
  • De 3 pelarna i Reiki (Gassho, Reiji-ho, Chiryo)
  • Torrbad (Kenykou)
  • Aurabalansering (Boysenscanning)
  • Initiering till Reiki 1
  • Lagar och förordningar som gäller som Reikihealer

Övrigt: Fika båda dagarna, kursmaterial och diplom ingår! Medtag gärna egen lunch, kyl och mikrovågsugn finns.  Pizzera och foodtruck finns annars inom kort promenadavstånd.

Förkunskaper: Inga krav på förkunskaper. Dock är det en fördel om du varit på någon Reikibehandling, eller arbetat med energiarbete på något annat sätt eller kanske läst om healing.

Kurslängd: 2 hela dagar. Lördag 19/11 kl 10.00 – ca 16.00 och Söndag 20/11 kl 10.00 – ca 16.00.

Info: Kursen följer Reikiförbundets riktlinjer. https://reikiforbundet.se

Ledare för kursen: Jannica Pålman, Reiki Master på Ena Änglarum, Enköping.

Kurspris: Se alternativen nedan.

Alternativ 1) Pris 1 950: – för hela kursen. Du anmäler ditt intresse för kursen genom att mejla till enaanglarum@gmail.com uppge Reiki 19-20 nov-22 i ämnesraden och skriv sedan ditt namn, adress och telefonnummer. När du fått bekräftelse via mejl tillbaka om plats på önskad kurs, då först har du fått en kursplats. Och då betalar du hela kurssumman till Ena Änglarum på Swish nr 123 605 42 82. Uppge: Ditt namn och Reiki  Nov 22, vid swish.

Alternativ 2) Pris 2 200: -. Bokar och säkrar din plats på kursen gör du då själv genom att boka på http://enaanglarum.bokadirekt.se för betalning via Klarna. Passar dig som önskar betala vid senare tillfälle eller delbetala. Och du har automatiskt säkrat din plats på kursen.

Känn dig varmt välkommen på kurs hos mig på Ena Änglarum och till Reikins fantastiska värld!

Mvh Jannica Pålman, Ena Änglarum. Filaregatan 2, 749 43 Enköping. Tel: 079-329 06 86. Mejl: enaanglarum@gmail.com

19 november 2022, 10:00