Reiki Steg 2, Helgkurs i Enköping

Vill du fortsätta utvecklas? Vill du hjälpa andra även på distans? Reiki Healing Fortsättningskurs 1-2 april 2023.

Välkommen till Reiki Healing fortsättningskurs. Har du gått grundkursen steg 1 och jobbat med energiarbetet, både för din egen del och till andra med handpositionerna. Då är det nu dags att utveckla dina förmågor, att ge Reiki utanför tid och rum, att ge Reiki på distans. Kursen hålls av Ena Änglarum, men i Enköpings Yogastudio´s vackra lokaler som vi lånar över helgen.

Kursinnehåll:

• Hur du ger Reiki på distans
  • Symbolerna
  • Reiki utanför tid och rum
  • Rena föremål och platser med hjälp av Reiki
  • Praktiska övningar blandas med teori
  • Meditationer för ökad intuition och chakrabalansering
  • Initiering till Reiki 2
  • Kurskompendium och Diplom

I Reiki 2 fördjupas din förmåga att ge Reiki, och effektiviteten på behandlingarna ökar. Här kommer du att få lära dig att ge healing på distans. Du initieras till nästa nivå. Dessutom lär du dig fler tekniker, meditationer och healingsymboler som förstärker kraften ännu mera när du ger healing på distans för att nå bortom tid och rum. Du lär dig att ge healing både till situationer, relationer, framtid och dåtid.

Efter Reiki 2 arbetar du mer intuitivt vilket gör att din kontakt med Reiki fördjupas. Allt detta energiarbete tillsammans med initiering leder till en utrensnings inom oss, som sätter igång både fysiska och psykiska processer, därför kan man säga att Reiki är ett system för andlig, personlig utveckling och healing.

​Intentionen med att lära sig Reiki kan vara för att utveckla sig själv både personligt och andligt, men även för att kunna hjälpa andra. Du kan alltså lära dig Reiki för att använda till dig själv och dina närmaste eller för att arbeta professionellt.

I denna kurs ingår framför allt mycket praktik, där du vägleds i att öva det du lär dig. Som du vet fyller Reiki på kroppens energiförråd samtidigt som den arbetar med kroppens naturliga läkningsprocesser. Reiki är en holistisk behandlingsmetod, som utgår från att psyke och kropp är en helhet.

Förkunskaper: Reiki 1 Grundkurs

Kurslängd: 2 hela dagar, 1 – 2 April 2023. Lördag + Söndag 10.00 – ca 16.00. Sluttiderna är preliminära och beror på gruppen. Det ingår även fika och frukt under båda dagarna. Medtag egen lunch, kyl och mikrovågsugn finns.

Kursen följer Reikiförbundets riktlinjer. Och startar vid minst 2 personer. Jag kontaktar alla inbokade deltagarna via mejl innan kursstart för ytterligare information. Inför kursen bjuder jag in till en session på distans. Och efter kursen får du möjlighet att ingå i en Facebook-grupp för Ena Änglarums Reiki-vänner.

Plats: Enköpings Yogastudio, Kvartsgatan 3, 1tr (hiss finns) område Stenvreten i Enköping. Fri parkering finns utanför. Bra bussförbindelser från Enköpings station och från Uppsala.

Bokning och pris:

Alt 1) via bokadirekt.se http://enaanglarum.bokadirekt.se. Priset är då 2.500:- och betalningen sker via Klarna!

Alt 2) mejla ditt intresse med namn och kontaktuppgifter till Ena Änglarum enaanglarum@gmail.com och du får i ditt mejlsvar från mig det swichnummer som du då betalar till för att säkra din plats på kursen. Du betalar då hela kursavgiften på en gång. Och du får då även ett förmånligare kurspris på 2. 200:-

För mer information om mig besök gärna Ena Änglarum på Facebook. https://www.facebook.com/enaanglarum

Hjärtligt välkommen!

Jannica Pålman, kursledare och Reiki Master på Ena Änglarum. För kontakt enaanglarum@gmail.com