Usui Holy Fire Reiki® – steg I

Kom och lär dig att läka dig själv, din familj och dina vänner med den mjuka men ändå kraftfulla energin från Reiki.

Lär dig att lindra stress, balansera dina chakra, öka intuitionen och mycket mer. Reikienergin har uppgraderats i frekvens så att vi nu kan lära ut Reiki med tillägget Holy Fire. Vi ger dig en stark kunskapsgrund, plus tid för att lära dig färdigheter och tekniker för Reiki som gör att du kan bli en framgångsrik Reiki-utövare.

Detta får du lära dig på kursen:

*Ursprung & historik för Reiki * Reikis fördelar * Holy Fire förklaring av energin * Det mänskliga energisystemet * Hur man ansluter till Reikienergin & kanaliserar det för healing * Det kompletta Reiki hand-placeringssystemet * Reikis fem principer * En Reikisymbol lärs ut – hur man ritar, använder & aktiverar den. Dess användning förklaras på djupet & eleverna använder den i övningar * Gott om övningstid & interaktion * Fysisk initiering * Kursmaterial samt diplom.

* Kursplanen följer Reikiförbundets rekommendationer*

Lärare: Anette Nyqvister & Nina Åström