Usui Reiki 3A (ART) Advanced Reiki Training 9-10 okt 2021

Avancerad Reiki – 3A har utvecklats för de som vill gå vidare i sin egen individuella utveckling, lära sig nya tekniker med Reiki och som vill utveckla sin healingförmåga, men ännu inte tänker ta steget till Reiki Master (3B).
Förkunskaper: Du skall ha gått Reiki 2 – fortsättningskursen. Du skall också ha praktiserat en tid så att du känner dig säker på att utöva Reiki, samt vara redo att gå vidare en nivå.
I kursen ingår ytterligare en initiering (Master) som är mycket kraftfull som ökar din helande kraft och som även ger personlig utveckling. (Notera att du inte blir Reiki-Master efter denna kurs! För det, behöver du även Reiki 3B.)
Vi diskuterar mer om Reiki, dess ursprung, lär oss nya Reiki-tekniker och tränar på att ge behandlingar till dig själv och andra.
I den här kursen kommer vi även att fokusera mer på dig själv än i tidigare kurser och vi kommer därför att arbeta med dina egna blockeringar och trauman, för att du ska kunna gå vidare som en friare, helare människa. Ju bättre du mår, desto bättre blir din förmåga att hjälpa andra. Därför ingår det tre individuella hypnoanalys-sessioner om 90 minuter, förutom de två gemensamma heldagarna.
På denna kurs kommer vi också att göra en meditation som syftar till att du ska få kontakt med din högsta Reiki-guide, som alltid är med dig när du ger Reiki till dig själv eller andra.
Detta ingår i kursen:
*Usuis mastersymbol som ökar
effektiviteten av Reiki 2-symbolerna
*Usuis masterinitiering
*Reiki-rörelsemeditation
*Meditation för att öka energin, skärpa
sinnet och expandera medvetandet
*Meditation för att möta din Reikiguide
*Användningsområden med Reiki för att
lösa problem och för att uppnå mål
*Flera olika Reiki-tekniker där man
använder t.ex. intuitionen, ögonen eller
andningen för att förmedla energin.
*Ladda kristaller med Reiki
*Anthakarana – tibetanska
healingsymboler
*Symboltest
*Utbildningsmaterial
*Tre (3) individuella 90-minuters sessioner
*Diplom
*För- och eftermiddagsmellanmål
Pris: 5 500 kr/person
Anmäl dig till:
christine@melchert.se eller 073-345 96 33.

Välkomna!

09 oktober 2021, 00:00