Usui Reiki steg 1, 2 och Master. Intensivkurser & 1 årskurser på distans

Kurserna passar för dig som söker personlig utveckling och för dig som vill arbeta professionellt med healing. Inga förkunskaper krävs för att börja Reiki 1 men du måste ha provat någon behandling. Kurserna lämpar sig för dig som vill studera självständigt och utföra din praktik på vänner och familj. Klassiska Usui Reiki lärs ut i tre steg.

Kursstarterna är rullande och du börjar när du vill. Du får tillgång till vår online-portal med utbildningsmaterial och övnings-häfte som du själv laddar ner. Du får även tillgång till vår Facebookgrupp där du kan hämta filer och bilder att använda i marknadsföringssyfte. Det finns även bonusmaterial som bland annat kurshandledning, journalföring, marknadsföring och GDPR. Det finns även ett konsultationskort som du kan ladda ner och använda.

Reiki 1 [Shoden]  – grundkurs

Du kan ge Reiki till saker, platser, dig själv, andra och djur.

Reiki 2 [Okuden] – fortsättningskurs

Du kan ge Reiki på distans och fördjupar dig inom tekniken.

Reiki Master [Shinpiden] – Reiki 3 – Lärarkurs

Du får tillgång till Mastersymbolen och blir Reiki Master. Du kan utbilda andra efter din examinering som innebär tio dokumenterade behandlingar.

Varmt välkommen!

15 september 2022, 00:00