Usui Reiki steg 1, 2 och Master. Intensivkurser & 1 årskurser på distans

Kurserna passar för dig som söker personlig utveckling och för dig som vill arbeta professionellt med healing. Inga förkunskaper krävs för att börja Reiki 1 men du måste ha provat någon behandling. Kurserna lämpar sig för dig som vill studera självständigt och utföra din praktik på vänner och familj.

Kursstarterna är rullande och du börjar när du vill. Du får tillgång till vår onlineportal med utbildningkompedie och övning-häfte som du själv laddar ner. Du får även tillgång till vår Facebookgrupp där du kan hämta filer och bilder att använda i marknadsföringssyfte. Det finns även bonusmaterial i form av utbildningsmaterial inom journalföring, marknadsföring och GDPR. Det finns även ett konsultationskort som du kan ladda ner och använda.

Klassiska Usui Reiki lärs ut i tre steg.

1. Grunden Reiki 1 eller Shoden på japanska. Du kan ge Reiki till saker, platser, dig själv, till andra och till djur.
  2. Forsättningskurs Reiki 2 eller Okuden. Du kan du ge Reiki på distans och fördjupar dig inom tekniken.
  3. Tredje steget, Reiki 3 är för blivande lärare, Shinpiden på japanska. Du får tillgång till Mastersymbolen och blir Reiki Master. Du kan utbilda andra efter din examinering som innebär tio dokumenterade behandlingar.

Varmt välkommen!

15 april 2022, 00:00