Usui Reiki steg 1 -Stockholm

Usui Reiki steg 1

Denna kurs är första steget för dig som vill kunna ge healing till dig själv och andra. Kursen ger dig en inblick i vad Usui Reiki är och hur det fungerar rent praktiskt. De andliga aspekterna av Usui Reiki täcks också av kursinnehållet. Initieringarna som du får under kursen gör att du få en egen kontakt med universum och dess energier. Den invigning som det innebär att bli initierad till Usui Reiki healer och att gå kursen är något som för de flesta förändrar livet i en mycket positiv riktning. Du får verktyg för att hjälpa dig själv och andra att må bättre. Usui Reiki är också en djupt andlig riktning som ger mer mening i tillvaron och en ökad förståelse för de andliga principer som finns inom Reiki och i vår vardag.
Kursen ges på en dag. Det finns självklart också möjlighet till stöd och återkoppling efter genomförd kurs. Vill man sen gå vidare så finns steg 2 samt därefter Master/Teacher -kurs.

Kursinnehåll
-Vad är Reiki?
-Reiki- dess historia och ursprung
-Fördelarna med Reiki- och Reiki-behandlingar
-Reiki-initieringar
-21 dagars rengöringsprocess
-De fem Reiki-principerna
-Grundläggande om energi
-Hur man gör en kroppsbehandling på sig själv
-Hur man gör en kroppsbehandling på andra
-Energiutbyte
-Blanda Reiki -eller gör det inte
-Do’s and DONT’s för en Reiki-healer
-Reiki II-kurs

Kursplats Stockholm (Enskede).
Pris 2800:-
Diplom samt kursmanual ingår.

Om mig: Jag är Usui Reiki Master Teacher, Karuna Reiki Master Teacher samt Angelic Reiki Master. Min hemsida: www.reikifredrik.com.

Välkommen!

23 november 2024, 10:00