Försäkringsinformation till Reikiförbundets medlemmar

Reikiförbundets medlemmar får rabatt på försäkring hos försäkringsförmedlaren Gefvert

Reikiförbundet samarbetar med försäkringsförmedlaren Gefvert. Genom oss får du rabatt på försäkringar särskilt anpassade för vår bransch.

Behandlingsansvar

Utför du behandlingar i din praktik är det viktigt och seriöst att ha den grundläggande Behandlingsansvarsförsäkringen som skydd för en eventuell felbehandling av kund eller om en kund skulle skada sig i behandlingslokalen. Den täcker alla behandlingar som du har utbildning i. Försäkringen är personlig och gäller inom Norden.

Företagsförsäkring

Genom Gefvert erbjuds även Företagsförsäkring när du tecknat Behandlingsansvar som är den grundläggande försäkringen. En företagsförsäkring skyddar dig för Egendom- och Ansvarsskador, Rättsskydd samt skada på din lokal och dess fönster. Tänk på, har du din praktik i hemmet täcks den normalt inte av din hemförsäkring.

Sjukavbrott

Om du blir långvarigt sjukskriven minskar firmans intäkter avsevärt, men de fasta kostnaderna i rörelsen blir du inte av med. Vid ett sådant tillfälle är det bra att ha en sjukavbrottsförsäkring.

Villkor

Fullständiga villkor finns på gefvert.se eller erhålls via Gefvert kundservice.

Rådgivning & premier

Hos Gefvert kundservice för du rådgivning om försäkring och pris. Ring

08-440 54 40 eller maila gefvert@soderbergpartners.se eller besök gefvert.se

Sidan uppdaterad 22-06-01