Brev från vår engagerade medlem Erla

Reiki

Hej, jag var med på Alternativmässan i Göteborg den 27 november och förutom att arbeta med mitt företag så presenterade jag Reikiförbundet i Sverige i montern. Kunderna kunde prova på en kort Reiki healing, 20 minuter, sittandes på en stol. Det blev både handpositioner på huvud, axlar, rygg, mage men också i fältet. Och sedan fint bemötande och lite samtal till det.

Jämfört med hur det är på mässor, mycket folk, mycket energi och ljud så upplevde kunderna detta som ett underbart avbrott. Många blev imponerande av att Reiki räknas som friskvård enligt skatteverket och kunde absolut tänka sig att använda sina friskvårdspengar till denna sortens omhändertagande.

Det var första gången jag är ute på mässa och erbjuder prova-på Reiki på det sättet. Jag tyckte det var trevligt inslag och viktigt arbete att sprida Reiki och öka kunskap kring den i allmänhet. Kan bara varmt rekommendera det.

I ljus och kärlek,

Erla Sigtryggsdottir

Har du också något att berätta? Hör av dig till oss i förbundet så kan du vara med i nyhetsbrev framöver.