Reiki 2 i Västerås 5-6 oktober 2024

I oktober planerar jag att hålla en reikikurs på fortsättningsnivå. Materialet i reiki-tvåan är mer magiska aspekter av reikin, kan man säga. Vi kommer att jobba med helande över tid och avstånd, och vi kommer att lära oss att känna igen och använda olika energier och symboler från reikins tradition. Det är ingen överdrift att säga att det blir en helg i en annan dimension.

Vi startar kl 9 på lördagen och vi håller på hela dagen, och vi arbetar mellan 9 och ungefär 16 på söndagen. Vi kommer att vara i en lokal på Klockartorpet i Västerås. Luncher och fika ingår. Kursen kostar 2250 kronor, 200 kronor betalas vid anmälan och resten på plats via swish eller kort.

I samband med kursen, fredagen den 4 oktober, erbjuder jag en reikidag i retreatform hemma hos mig. Vi kommer att göra vägledda meditationer (utifrån de fem levnadsprinciperna) och helt enkelt erbjuda varandra helande. Det blir också en möjlighet att fräscha upp kunskaperna och “väcka pirret i fingrarna” om det var ett tag sedan du praktiserade reiki. Om du har möjlighet att avsätta en vardag kommer det här att vara en underbar start på kursen, men vi “tjuvstartar” ingen undervisning så du missar inte något från fortsättningskursen om du inte kan vara med på fredagen. Fredagen är bara öppen för den som tänker gå kurshelgen, och kostar 550 kronor inklusive lunch och frukt/fika.

05 oktober 2024, 00:00