Usui Reiki Steg 1 & 2 i Karlstad 21-22 sep

Välkommen till läran om Usui Reiki System den:  21-22 sep hos mig i Karlstad

Välkommen till en härlig helg tillsammans med mig där du får lära dig Usuis Japanska Reiki System som är helande för både sinne, kropp och själ.

Reiki utbildning hos mig riktar sig till dig som är nyfiken på den gamla japanska energimedicin och healing. Kanske vill du utveckla din kunskap och förmåga till själslig och kroppslig läkning, både för att hjälpa dig själv och kanske för att hjälpa andra människor.

Reikins helande krafter hjälper dig att se möjligheterna i ditt liv, du kommer märka att reiki inte bara är en healingmetod utan en livsstil mer eller mindre beroende på hur mycket av reikin ska få ta del av ens liv. Reiki frigör blockeringar i den fysiska kroppen, i livsenergins flöde och känslor kommer upp till ytan för att läkas, vilket ger ny energi i livet. De är en personlig utveckling som sker när du går reiki kurs. Du får kraft, mod och tillit att göra positiva förändringar i livet. Med Reiki stärker du kontakten med ditt högre jag och din intuition ökar. När vi väljer att lyssna på vår egen sanning, så uppstår en meningsfull tillvaro med ökat välbefinnande.

Reiki är en ganska så enkel teknik att lära sig. I steg 1 lär man sig grunderna, sen i steg 2 får du mer djupare tekniker/verktyg för en djupare läkning och för att släppa taget på ting som sitter lite hårdare. Du får hjälp att omprogrammera negativa tankebanor och inställningar till positiva och kärleksfulla tankar.

I Reiki steg 1 lär man sig grunderna i reikin, hur reikin uppstod, reikin vi använder idag, hur man ger sig själv reiki och andra. Att använda och förstå reikins 5 viktigaste principer. Får även med dig i kunskap om att ge mat, dryck, växter och djur. Under utbildningen tar vi också upp hur och varför kan vi få blockeringar och vad kan vi tänka på.

Reiki 1 innehåll:

• Reiki 1 initiering
  • Vad reiki är, historia, bakgrund och viktiga delar att kunna
  • Reikin 5 principer
  • Praktisera reikins 3 pelare.
  • Egenvård av reiki – flera övningar
  • Att ge någon annan reiki
  • Ge reiki till djur, växter, saker och mat mm.
  • Gassho – Bön och meditation
  • Reiki Nidra
  • Reiji Ho – Högre vägledning
  • Joshin kokyu ho – Meiditation
  • NENTATSU HO – Avprogrammera negativ energi
  • GEDOKU CHIRYO HO – Behandling för Avgiftning
  • Byosen-Scanning – Behandlings teknik
  • HATSUREI HO – Helhets ritual

I Reiki steg 2 lär du dig distans reiki, resa i tiden, kapa energiband & hela ovanor och fler behandlingstekniker. Du lär dig bl.a. att kapa energiband som håller fast negativa energier. Du får med dig 3 viktiga symboler i reikin som öka reikienergin. Varje symbol har en betydelse och ett syfte. En symbol kan ha flera syften. Du lär dig att resa i tiden, framtid, nutid och dåtid. Ibland behöver vi gå tillbaka för att läka något som hänt för att gå vidare i livet, kanske för att ändra tankebanor och livsstil lika så. Du får även lära dig att ge reiki på distans. Både till en annan person, platser och händelser. Att hela en ovana kan vara missbruk av alkohol, nikotin och socker. Hela situationer man är rädd för tex att ta körkort, efter en händelse, relationer och stress mm.

Reiki 2 innehåll:

• Reiki initiering
  • 3 helande symboler
  • Sänder man distanshealing
  • Rena platser
  • Tidsresa – bl.a. regression
  • Stärka mål
  • Hela ovanor
  • Reiki Nidra
  • Kristallhealing
  • Mantra
  • JAKI KIRI JOKA HO – Metod för att beskära negativ energi

Fördjupade reikitekniker – Du får även lära dig fler djupare tekniker och fler symboler. Aktivering av DNA-Rening, Läka de förflutna, Helande ljusståle aktivering, Transformera energi, sända läkande energi till inflammationer, högre beskyddssymbol och djupare arbete kring hara center och seika tanden.

Alla kan lära sig reiki, man behöver ingen förkunskap. Men kan gå kursen för sin egen skull, för hemmabruk eller om man har planer att jobba med de mer proffitonellt.

Jag som lärare har varit reiki healer i 19år, varit reiki master i 11år och lärt ut reiki nu i 8 fantastiska år.

Kurs information

2 dagars – Lördag och Söndag

Tid: 9-17 ca

Adress: Stinsgatan 2, Karlstad