Usui Reiki Steg 1 & 2 i Karlstad – 31 maj-2 juni

Trevligt att du vackra själ tittar in på min sida här på Reikiförbundets sida.

Jag erbjuder dig att gå min Usui Reiki steg 1 och 2 under en 3 dagars helg där du får lära dig grunderna och fördjupningstekniken i Usui Reiki. Usui Reiki är den japanska traditionella Reiki där du får lära dig Usuis livsfilosofi och healingmetod som han skapande för att hela och hjälpa både sig själv med egenvård och för att hjälpa andra.

Kort info om Usui Reiki

Sensei Mikao Usui härstammar ifrån en samuraj familj med buddistisk bakgrund. Han levde efter Ikigai, vilket handlar om känslan av meningsfullhet i livet. Att man är på rätt väg, i ett viktigt sammanhang, grundat i den man är, samt vikten av att må bra på alla plan. Så han började hjälpa människor att hitta sin ikigai genom att frigöra energier som höll dem tillbaka. Energier som satt sig som blockeringar i de undermedvetna och medvetna som i sin tur skapar fysiska och mentala besvär.

Reiki är en holistisk behandlingsmetod, som utgår från att kropp och psyke är en helhet genom att stimulera den naturliga läkningsförmågan. En Reiki behandling ger djupavslappning och syftar till att reducera stress och hjälpa kroppen tillsjälv läkning på alla nivåer: psykiskt, fysiskt och andligt.

När man utsätts för trauma, eller känner rädsla, oro eller stress så lagras detta som minnen i vår kropp och i vårt undermedvetna, om man inte omgående jobbar med dessa ting när de uppstår. Det är då de skapas blockeringar både fysiskt, mentalt, emotionellt och andligt hos oss. Kanske har du hört talas om cell- och muskelminne. Kroppen lagrar våra minnen. När man får reiki så frisläpps en del som ligger i det undermedvetna och lyfter de till ytan för att sen frisläppa de.

Reiki hjälper en att hitta ett inre lugn och de hjälper kroppen i sin tur att slappna av. När Usui skapade denna metod var de med avsikt att hjälpa andra att hitta sin inre balans, stillhet och frid. De ledde till att hitta meningen med livet. Att njuta av att leva.

Reiki energin rör sig genom tid och rum som hjälper en att läka och rensar energiflödet, balanserar chakrasystemet och arbeta på både djupa nivåer av medvetande och subtila energifält. Reikienergin hjälper till att rena negativa spår av det förflutna på cellulär nivå.

Kurs information om Steg 1 & 2

I Reiki steg 1 lär man sig grunderna i reikin, hur reikin uppstod, reikin vi använder idag, hur man ger sig själv reiki och andra. Att använda och förstå reikins 5 viktigaste principer. Får även med dig i kunskap om att ge mat, dryck, växter och djur. Under utbildningen tar vi också upp hur och varför kan vi få blockeringar och vad kan vi tänka på.

Reiki 1 innehåll:

• Reiki 1 initiering
  • Vad reiki är, historia, bakgrund och viktiga delar att kunna
  • Reikin 5 principer
  • Praktisera reikins 3 pelare.
  • Egenvård av reiki – flera övningar
  • Att ge någon annan reiki
  • Ge reiki till djur, växter, saker och mat mm.
  • Gassho – Bön och meditation
  • Reiki Nidra
  • Reiji Ho – Högre vägledning
  • Joshin kokyu ho – Meiditation
  • NENTATSU HO – Avprogrammera negativ energi
  • GEDOKU CHIRYO HO – Behandling för Avgiftning
  • Byosen-Scanning – Behandlings teknik
  • HATSUREI HO – Helhets ritual

I Reiki steg 2 lär du dig distans reiki, resa i tiden, kapa energiband & hela ovanor och fler behandlingstekniker. Du lär dig bl.a. att kapa energiband som håller fast negativa energier. Du får med dig 3 viktiga symboler i reikin som öka reikienergin. Varje symbol har en betydelse och ett syfte. En symbol kan ha flera syften. Du lär dig att resa i tiden, framtid, nutid och dåtid. Ibland behöver vi gå tillbaka för att läka något som hänt för att gå vidare i livet, kanske för att ändra tankebanor och livsstil lika så. Du får även lära dig att ge reiki på distans. Både till en annan person, platser och händelser. Att hela en ovana kan vara missbruk av alkohol, nikotin och socker. Hela situationer man är rädd för tex att ta körkort, efter en händelse, relationer och stress mm.

Reiki 2 innehåll:

• Reiki initiering
  • 3 helande symboler
  • Sänder man distanshealing
  • Rena platser
  • Tidsresa – bl.a. regression
  • Stärka mål
  • Hela ovanor
  • Reiki Nidra
  • Kristallhealing
  • Mantra
  • JAKI KIRI JOKA HO – Metod för att beskära negativ energi
  • Fördjupade reikitekniker

Du får även lära dig fler djupare tekniker och fler symboler. Aktivering av DNA-Rening, Läka de förflutna, Helande ljusståle aktivering, Transformera energi, sända läkande energi till inflammationer, högre beskyddssymbol och djupare arbete kring hara center och seika tanden.

Alla kan lära sig reiki, man behöver ingen förkunskap. Men kan gå kursen för sin egen skull, för hemmabruk eller om man har planer att jobba med de mer proffitonellt.

Jag som lärare har varit reiki healer i 19år, varit reiki master i 11år och lärt ut reiki nu i 8 fantastiska år,

Har titeln Grand Reiki Master (en titel man får efter att ens egna reiki master elev har gjort någon till reiki master i sin tur).

Jag hoppas du väljer att gå denna lärorika utbildningen hos mig. Varmt välkommen fina du.

————————————

Kurs Information hos mig i Karlstad

Kurs datum: 31 maj – 2 juni

Tid: Fre kl. 14-18 ca Lör kl. 10 -17ca  och Sön kl. 10-16 ca

Kostnad: 4300:-. ingår kursmanual och diplom

Betalning med swish, kort, faktura eller delbetalning med klarna eller payson.

Har du frågor innan din betaltning skicka din fråga till naturligalivsenergin@gmail.com

Plats och Adress: Naturliga Livsenergin – Stinsgatan 2, Karlstad

Kursen hålls i Karlstad nära centrum. Bra tåg och bussförbindelse, flera hotell och resturanger finns i närheten.

Länkar:

Info om Kursen och för anmälan: https://naturligalivsenergin.nu/fysiskkurs

Info om Usui Reiki: https://naturligalivsenergin.nu/sidor/usuireikiinfo

31 maj 2024, 14:00