Styrelsemöte 30/9 – 1/10

Överflöd

Dagarna öppnades genom att ordförande drog ett kort från Regnbågsleken, båda dagarna startades även med gemensam meditation.

Texten till kortet:

”Magenta rosaröd

allt är i överflöd

Nu räcks det fram

ta emot så mycket du kan

Överflöd

Du bär detta överflöd inom dig,

och är detta överflöd.

Du kan åstadkomma precis vad du vill.

Allt vad du vill är du värd.

Lita till den du är, be om vad du vill,

och gör dig redo att ta emot.

Gör dig fin. Allt vad du vill är ditt.

Se skönheten, blommorna,

träden och himmelen.

Se allt vackert.

Öppna dina sinnen och njut”.

Så här sammanfattar vår mässansvarige, Anne Ninnas, styrelsemötet dag 1:

I anslutning till Almedalsveckan i juni har vi planer på att några från styrelsen åker ut på Reiki Roadtrip för att sprida Reiki.

Det innebär att vi åker runt till olika städer för att sätta upp tält för ”prova-på-Reiki” och för att hålla föredrag. Bland annat för politiker och andra intresserade under Almedalsveckan, om det är möjligt.

I anslutning till det samlar vi lokala utövare för att boosta varandra och utbyta erfarenheter. Reikiutövare från olika orter får självklart också vara med som volontärer för att ge prova-på behandlingar i Reikiförbundets tält. Återkommer med mer info om vår första Reiki Roadtrip och då med datum och städer vi besöker.

Tillsammans sprider vi Reiki!

Det som vi gjorde mer under våra 2 dagar med styrelsemöte, utöver det som Anne beskrivit, är att vi bestämde plats för årsmöte 2024 samt pratade om tema och övrigt innehåll, mer information om det kommer i nästa nyhetsbrev så håll utkik i din inkorg.

Vi har i vanlig ordning pratat om er medlemmar, hur vi kan utveckla och underlätta för er i ert arbete med att utföra och sprida reiki. Vi i styrelsen har många idéer och vi vill mycket.

Styrelsen jobbar ständigt med att uppdatera vår hemsida så att den ska vara användarvänlig för er medlemmar samt innehålla information och annat som är till hjälp.

Vi i styrelsen har uppmärksammat att vår 7-7-7 chatt hjälpt flera medlemmar att hitta varandra och på så vis kunna nätverka skapa nya reikigrupper, vi är glada att ni använder chatten på det sättet.

Hälsningar Malin, sekreterare i Förenade Reikiförbundets styrelse