Reiki

Detta är den första delen i Artikelserien Driva egen Reikimottagning vilken ges ut exklusivt till Reikiförbundets medlemmar. Artikelserien tas fram i samråd med medlemmar och styrelse. Projektledare är Anna-Sofia Giese Vesterlund.

Nio bra saker med att ha en egen Reikimottagning

Har du någon gång lekt med tanken på att driva Reikimottagning? Eller driver du redan verksamhet och vill ha praktiska råd som gör ditt företagande lättare?

I vilket fall, gratulerar! Att driva Reikimottagning är bland det mest energifyllda och utvecklande som man kan göra! Förutom att man har förmånen att befinna sig i Reikienergi dagarna i ända så får man fördjupa sig i det som är mest spännande av allt! Helande och energier!

Här kommer nio saker som är bra med att arbeta professionellt med Reiki:

1. Du får fördjupa dig i ditt favoritområde

Genom att arbeta professionellt med Reiki kliver du in i den helande sfären och får fördjupa dig i områden som du är intresserad av. Som företagare är fortsatta utbildningar och litteratur avdragsgill (vilket betyder att du handlar med oskattade medel och kan lyfta av momsen). I praktiken betalar kunderna dig för att du ska lära dig mer, så att de i sin tur få ta del av din kunskap. Företagande är en win-win.

2. Du får möta människor på djupet

När du ger Reiki möter du människor på djupet. I den villkorslösa kärleken kommunicerar du hjärta till hjärta med dina kunder. Som professionell Reikiutövare kommer du att skapa relationer som verkligen gör skillnad.

3. Du får förverkliga dig själv och dina drömmar

Att vara entreprenör innebär en fantastisk möjlighet att få förverkliga sig själv och sina idéer. Det finns hundratals, om inte tusentals, fördjupningsområden. Vissa ligger i Reikienergin och hantverket. Andra ligger i företagandet. För varje gång du lär dig något växer du som människa och kommer ett steg närmare att forma ditt liv som du vill ha det.

4. Du bestämmer dina egna arbetstider

Hade du behövt vara ledig en dag mitt i veckan? Jobbar du bäst på morgonen, eller får du inget gjort förrän efter lunch? Som egenföretagare kan du bestämma dina tider själv. Du behöver inte be om lov, eller förhandla för att komma lös ifrån ett schema. Du spärrar bara av tidboken.

5. Du blir din egen chef

Är du trött på att andra bestämmer vad du ska göra på dagarna? Som egenföretagare är du din egen chef. Du har friheten att göra saker hur du vill, när du vill och du kan jobba för mål som du väljer själv. Dessutom får du medvetet skapa, och vara verksam i, den företagskultur som du längtar efter.

6. Arbetet är varierande

Som egenföretagare har du många yrkesroller. Du är terapeut, dekoratör, lokalvårdare, administratör, marknadsförare och strateg, och eftersom du är fullt insatt i varje del är beslutsleden korta. Du ser effekten av din insats omedelbart. Och du behöver aldrig mer känna dig omotiverad av enformigt arbete.

7. Du kan ha två karriärer

Många professionella Reikiutövare har två yrken. De har egen Reikimottagning och de har en fast tjänst på sidan av. Genom att ha en ekonomisk trygghet är det lättare att njuta av företagandets frihet. Behovet av professionella Reikiterapeuter är stort, så för den som vill finns det möjlighet att arbeta med Reiki på heltid. Men du måste inte ta klivet till fullfjädrad företagare första dagen som egenföretagare. Det finns gott om tid att växa in i din nya profession.

8. Det är lätt att komma igång

Rent praktiskt är det enklare än någonsin att starta verksamhet, men en affärsplan och kunskap i vad man ger sig in i är alltid att rekommendera. Ta emot all hjälp som du kan få! Ju bättre förutsättningar du ger dig, desto större är chansen att lyckas. Gå ett program via Nyföretagande och ta del av den kunskap som finns på Verksamt.se.

9. Möten med människor är framtiden

I takt med att tekniken utvecklas blir de mellanmänskliga relationerna allt viktigare. Framtidsprognoser visar att vi redan nu har en brist på terapeuter, och behovet kommer att fortsätta öka. Våra medmänniskor har ett stort behov av att bli sedd i en anda av villkorslös kärlek. De behöver bli sedda som de är. Dessutom behöver de hjälp att kunna varva ned och bli påfyllda av energi. Som professionella Reikiterapeuter kan vi erbjuda dem allt detta. Möten mellan människor är framtiden.

Framgång för kollegan är framgång för dig – del 6 >

Digitala Reikiträffar – funkar det? – del 5 >